قبل از خبر
زمان انتشار : 1403/02/20 10:39 | کد خبر : 1191
بعد از افتضاح فروردین، اردیبهشت و خرداد را جدی بگیرید...

تراکتور و ۱+۴ خوان؛ مسیر آسیا از این طرف است!

تراکتور تا پایان فصل باید ۵ دیدار تعیین کننده برگزار کند؛ دیدارهایی که برای کسب سهمیه آسیایی بسیار مهم هستند. باهم مسیر سرخپوشان تا پایان فصل را مرور می کنیم.

تراکتور,حمید مطهری,لیگ برتر فوتبال ایران,

به گزارش "ورزش آذربایجان"، تراکتور چند روز قبل اولین پیروزی‌ لیگ‌برتری خود را در سال تقویمی جدید به دست آورد تا چند قدم از بحران دور شود. تی‌تی‌ها به همراه سپاهان جام قهرمانی را به سرخابی‌های پایتخت تعارف زدند و حالا تنها امیدشان در لیگ‌برتر کسب سهمیه آسیایی است.

ماموریت حساس آخر فصل بدون سرمربی!

تراکتورِ پرفراز و نشیب این فصل بعد از رفتن پاکو خمس تنها یک بار در لیگ‌برتر به پیروزی رسیده‌ و یک باخت و یک تساوی هم در کارنامه این تیم نمایان است. تنها اتفاق مثبت تی‌تی‌ها در سال تقویمی جدید رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی است. یمکت تراکتور طبق معمول این فصل هم لزران بوده.

هنوز هم سمت دقیق حمید مطهری در این تیم مشخص نیست. سرمربی موقت، مربی و مسئول فنی، جملگی نام هایی هستند که برای توصیف سمت او در تبریز استفاده می‌شوند. به هر حال تراکتور که از مربی سابق تیم‌ملی روی نیمکت خود بهره می‌برد باید تا پایان فصل ۵ بازی دیگر را انجام دهد. (لیگ‌برتر و جام حذفی) بازی هایی که شاید برایشان بسیار تعیین کننده باشد.

مسیر سرخ پوشان فوتبال آذربایجان تا پایان فصل

تا پایان اردیبهشت ماه قرمزپوشان تبریزی باید برابر گل‌گهر در لیگ و مقابل مس رفسنجان در جام حذفی صف‌آرایی کنند. قرمزها سپس به خانه پیکان می‌روند و در آخرین بازی خانگی این فصل از ملوان پذیرایی خواهند کرد. صنعت نفت در حال سقوط، آخرین حریف تراکتور در لیگ بیست و سوم خواهد بود.

نگاهی به بازی های تراکتور در ادامه راه مشخص می‌کند، مصاف این هفته با گل گهر حائز اهمیت است و از دست دادن امتیاز در این بازی مترادف با دشوار شدن مسیر کسب سهمیه آسیایی یا حتی رتبه‌ای درخور در پایان فصل خواهد بود.

دیدار با مس رفسنجان هم از ۲ جنبه برای تراکتور مهم به حساب می‌آید. فتح لیگ‌برتر به نوعی منتفی شده و جام حذفی تنها جام قابل دسترس برای تی‌تی‌هاست. از طرفی ۲ فصل پیش تراکتور مقابل مس رفسنجان از گردونه رقابت‌های حذفی کنار رفت و حالا بهترین فرصت برای انتقام است.

بازی با پیکان میانه جدولی را می‌توان بازی راحتی برای تراکتور قلمداد کرد هر چند که در دنیای توپ گرد هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. تی‌تی‌ها در جریان هفته بیست‌وهشتم از همسایه جدول خود ملوان بندرانزلی پذیرایی خواهند کرد و شاید دشوارترین بازی آن‌ها در این مدت صف‌آرایی برابر شاگردان تارتار باشد.

تراکتور در انتهای فصل باید به خانه کاندیدای اول سقوط برود. بی‌راه نیست اگر بگوییم بازی با تیم‌های انتهای جدول نه تنها ساده نیست بلکه شاید خطرناک هم باشد. صنعت نفت چیزی برای از دست دادن ندارد و برای بقا در لیگ دست به هر کاری خواهد زد و شاید انجام بازی انتحاری از سوی این تیم قابل پیش‌بینی باشد. البته همه این‌ها در شرایطی قابل وقوع است که سقوط زردقناری‌ها قبل از هفته پایانی مسجل نشده باشد.

کد خبر 1191


z

مطالب پیشنهادی

انتخاب سر دبیر

در بحث مشارکت کنید